04 oktober 2009

TED

V forumu društva smo že omenjali kratka predavanja, ki se zbirajo na spletni strani "TED - Ideas worth spreading". Glede na to, da se je teh predavanj nabralo že zelo veliko, vam bo mogoče lažje iskati po tematsko organiziranem seznamu na spletni strani Jeffa Mummerta ali še bolje v exhibitu, ki ga je oblikoval Tom Woodward. Tisti, ki imate radi preglednice, tu je še seznam v Google.docs. Povezave do teh strani sem našla v blogu Larryja Ferlazza.

Ostaja pa vprašanje, kako uporabiti ta predavanja v razredu. Na tem področju je narejenega preceh manj. Nekaj idej (predzanje B2 in več):
  • predavanje lahko vključite v svoj blog kot dopolnilo svojemu komentarju (kot sem to naredila v tem blogu že sama)
  • video lahko naložite v svoj moodle in prosite svoje dijake ali študente, da si video ogledajo doma (domača naloga) in pokomentirajo (pisno ali v razpravi naslednjo uro).
  • dijaki/študenti napišejo obnovo vsebine videa. Npr. v predstavitvi Isabelle Allende se skrivajo kar tri fascinantne zgodbe (začetek vsake je označen, če se s kurzorjem približate črti, ki meri čas predstavitve)
  • po ogledu videa dijaki oz. študenti lahko opišejo osebnost govorca: npr. Amy Tan v svoji predstavitvi o kreativnosti, razkrije tudi nekaj o svojem življenju in pogledu na svet, ki nam razkrije, kakšna je kot osebnost
  • iz vsebine predstavitve izluščite idejo in jo oblikujete v navodila za pisanje razpravljalnega eseja. Npr. Benjamin Wallace govori o ceni sreče, Dan Gilbert pa o naših pričakovanjih - prosite študente, da po ogledu videa napišejo esej o sreči
  • bolj zahtevna variacija zgornje ideje: Dan Pinker v svoji predstavitvi o motivaciji pravi, da korenček in palica motivirata le takrat, ko gre za preproste probleme, ki pri reševanju ne zahtevajo bolj zahtevnih miselnih operacij. Idejo lahko aplicirate na področje poslovnega sveta, kjer se finančni sistemi sesuvajo, ker visoke finančne nagrade (korenček) managerjem niso zagotovile dobrih finančnih rezultatov. Lahko jo povežete z učnim procesom in vplivom ocene oz. kreditov na znanje diplomantov
  • desno od videa (v zgornjem desnem kotu) lahko kliknemo na transkripcijo predavanja. Besedilo lahko prekopiramo in natisnemo za naše študente. Besedilo nam seveda omogoča, 1) da obdelamo neznane besede, 2) če kliknemo na del transkripcije, se video premakne tja - lahko ponovno poslušamo del, kjer se določena beseda nahaja. 3) Transkripcija je tudi odlično izhodišče za vaje iz intonacije, ki so prav posebnega pomena pri predstavitvah - študenti lahko na glas berejo transkripcijo in svojo intonacijo poskušajo približati govorčevi (npr. intonacija Dana Gilberta)
  • šest predstavitev lahko gledamo s slovenskimi podnapisi - opozorilo: kar nekaj napak sem zasledila, zato dvomim, da je bil prevod zares pregledan
  • Bill Graziadel ponuja nekaj svojih idej (v glavnem povezave, ki tematiko predstavitve razširjajo in so lahko dobro izhodišče za razprave študentov, ponekod pa tudi vprašanja, s katerimi lahko usmerjamo razpravo študentov)
  • ko poučujemo retorične spretnosti, lahko proučujemo retorične strategije posameznih govorcev, za razpravo pa lahko uporabimo tudi navodila, ki jih prejmejo govorci TEDa. Najdete jih tu.

Vabljeni, da svoje ideje delite z nami.

30 september 2009

Vabilo na delavnico o e-učenju

Zaradi velikega zanimanja za delavnico o e-učenju z naslovom Spletna stran za vsakega učitelja tujega jezika smo se v Skupini za e-učenje pri SDUTSJ odločili, da jo ponovimo za člane z vzhodnega konca Slovenije. Tako jo zdaj pripravljamo v Mariboru.

Datum delavnice: petek 9.10.2009
Kraj: Fakulteta za gradbeništvo, Smetanova ulica, Maribor

Program delavnice temelji na računalniških spretnostih in znanjih, ki so posebej uporabna za učitelje tujega jezika. Delavnica bo celodnevna, združevala bo predavanja s praktičnim delom.

Za več informacij nam pišite na info@sdutsj.edus.si.

Skupina za e-učenje pri SDUTSJ

30 avgust 2009

Uspešnost visokega šolstva?

Na Primorski univerzi pospešeno pripravljajo sistem, ki bo vrednotil nepedagoško delo pedagoških delavcev, s ciljem, da bodo rezultati univerzo popeljali na šanghajsko lestvico najuspešnejših univerz v nekaj letih. Sistem seveda pripravljajo s čisto managerskim pristopom in seveda takšni sistemi delujejo po principu korenčka in palice. Kaj drugega od večine managerjev pač ne moremo pričakovati. (V vmesnem obdobju bodo pač posamezne fakultete finančno povsem podhranjene, ampak vse ima svojo ceno, pravijo, kaj ne?)

Ne bi šla v analizo novega sistema, ne bi ponavljala svojih argumentov proti birokratizaciji univerz in pedagoškega dela, saj realnost kaže, da moje besede nimajo nikakršne teže kljub temu, da jih podpiram z ugotovitvami znanstvenih raziskav. V Sloveniji pač moraš biti nekdo, ki ima položaj in moč, da se verjame tvojim besedam - in takrat se jim verjame, četudi so izmišljene.

Sita sem cesarjev brez oblačil, ki pričakujejo občudovanje veličine svojega ega in od pohlepa izmaličene podobe! Zato dovolite, da navedem dva priznana strokovnjaka, ki imata ugled in znanje. Povesta vse, kar vsi vemo, ampak kar managerji in politiki tako radi pozabijo. Pod njune besede se namreč kadarkoli podpišem. Prav je, da veste zanje tudi vi.




08 avgust 2009

Jezik politike

Ne, poleti nam res ni do politike! Jezik politikov pa je nekaj drugega. MEDO Blog (nima nič z medvedki, gre za blog Macmillan English Dictionary Online) konec vsakega tedna ponuja pregled novic o jeziku in prispevek zaključi z zanimivim video posnetkom (prejšnji teden o jezikoslovju - morate si ga ogledati!). Ta konec tedna ponuja video o jeziku politike - verjamem, da se ta ista vprašanja porajajo tudi vam - ne glede na tuji jezik, ki ga učite. Mogoče vas bo premamilo, da si ogledate tudi drugega z Bryanom Appleyardom, ki je tudi s spletne strani BBC-ja.

07 julij 2009

Znanstvena konferenca: Izzivi jezika stroke v 21. stoletju

Vabilo na konferenco
Mobilnost in večja zaposljivost državljanov EU se v sodobni družbi znanja spodbujata tudi preko znanja tujih strokovnih jezikov. Kot članica EU si tudi Slovenija prizadeva za večjo globalno konkurenčno prednost, ki jo bomo dosegli le z dobro uporabo tujih strokovnih jezikov za potrebe sodobnih evropskih poklicev. Prav tako se tudi ob uvedbi bolonjske reforme v visoko šolstvo in ob pripravi Bele knjige o izobraževanju odpirajo vprašanja v zvezi z učenjem in poučevanjem tujega jezika stroke, ki morajo postati del skladne jezikovne politike.

Ob tej priložnosti vas vabimo, da se udeležite konference SDUTSJ, kjer boste imeli priložnost izmenjati izkušnje in strokovna znanja, predstaviti raziskave na področju poučevanja tujih jezikov stroke v srednješolskem, višješolskem in visokošolskem izobraževanju.

Kje in kdaj
Konferenca bo potekala 5. in 6. februarja 2010 na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani, Kardeljeva ploščad 5, Ljubljana.

Sodelovanje s prispevki
Ker konferenca predstavlja izvrstno priložnost za izmenjavo mnenj, vas vabimo, da sodelujete s svojim prispevkom. Sprejemamo znanstvene in strokovne prispevke ter mnenja in primere dobre prakse.

Pomembni datumi
- rok za prijavo prispevkov in oddajo povzetkov: 30.09.2009 (glej Navodila za oddajo povzetkov spodaj na tej strani)
- rok za oddajo prispevkov: 15.03.2010

Kotizacija
- prijava do 01.12. 2009 za člane SDUTSJ: 30 EUR
- prijava do 01.12. 2009 za nečlane: 40 EUR
- prijava po 01.12. 2009 za člane SDUTSJ: 40 EUR
- prijava po 01.12. 2009 za nečlane: 50 EUR

Informacije
Podrobnejše informacije v zvezi s prijavo prispevkov, kotizacijo in prijavo na konferenco najdete na spletni strani konference.