09 december 2012

Nova obzorja ocenjevanja

"Assessment: Turning a Blunt Instrument Into a Powerful Learning Tool" Howarda Rheingolda, ki je pred kratkim izšel v DML Central, načenja vprašanje alternativnih oblik ocenjevanja. Seveda je eden od ključnih korakov v to smer vključevanje študentov v ocenjevanje: samo-ocenjevanje in ocenjvanje vrstnikov. Da pa bi bila slednja uspešna, ju je potrebno ne samo smiselno vključiti v delo v razredu, ampak tudi spodbujati študente k refleksiji, kritičnosti in samo-kritičnosti ter k sodelovanju z vrstniki. Rheingold v članku predstavi delo ljudi, ki so ga pri iskanjunovih oblik ocenjevanja navdahnili: članek Cathy Davidson z naslovom "Contract Grading + Peer Review: Here's How it Works" ter članke Dean Shareskega "Student Involved Assessment", "Personalised Assessment 1" in "Personalised Assessment 2". Na koncu je Rheingold opisal tudi prve rešitve, do katerih se je dokopal ter pripravil zanimiv intervju z Deanom Shareskim. Ogledate si ga lahko tudi tu.


Članek me je spomnil na to, kako smo z Bernardo Kosel in pozneje s Sue Wharton v skupini PBL iskali rešitve za ocenjevanje problemsko-naravnanega učenja in na delavnice Melite, ki nas je s svojimi vprašanji izzvala k analizi svojega načina ocenjevanja in k argumentiranju svojih rešitev. Predvsem pa na to, da je iskanje alternativnih rešitev ocenjevanja zahtevno ter toliko bolj smiselno in kakovostno, če imaš pri njem podporo kolegov. Moj prvi predlog za aktivnosti društva v naslednjem letu: delavnica na temo alternativnih načinov ocenjevanja. Je še kdo zainteresiran?

Ni komentarjev: